Vergelijking magazines:
Conclusies
Voor de spirituele magazines zoals Flow en Happinez betaal je wat meer als de gemiddelde prijs van een tijdschrift. Hierdoor is er meer ruimte voor professionele illustratoren en minder ruimte voor reclame. Dit zijn interessante bladen voor illustratoren om voor te werken.
Op de covers van de wetenschapmagazines (Quest, Wetenschap in beeld, Zo zit dat) staat vaak veel informatie zodat de kijker direct weet wat er in het blad staat. Voor de oudere doelgroep binnen deze bladen wordt veel gebruik gemaakt van stockmateriaal (bestaande beelden die vaak hergebruikt worden). Dit betekent dat er minder werk is voor illustratoren en fotografen. Bij de jongerendoelgroep binnen de wetenschapsmagazines is het een must om illustraties te gebruiken, zodat de doelgroep geprikkeld wordt. Een voorbeeld hiervan is ‘Zo zit dat’.
Urban lifestyle magazines geven weinig informatie op de voorkant. Doordat de bladen meestal gratis zijn hoef je de mensen niet over te halen om deze bladen te kopen. Ze worden sneller meegenomen. De cover heeft voldoende aantrekkingskracht om de doelgroep te benaderen.
Voor de middelprijs magazines zoals de CosmoGirl, Glamour en Elle betaal je wat minder en daar krijg je vaak meer reclame voor terug. Er is weinig ruimte voor illustraties. Wat de fashionmagazines onderscheidt ten opzichte van de andere magazines zijn de felle kleuren die gebruikt worden. Op de cover wordt vaak een ideaal vrouwelijk beeld getoond.
De huisvrouwbladen zoals Libelle, Margriet en Flair gebruiken vaak dezelfde illustratoren voor hun uitgaven. Doordat deze illustratoren het tijdschrift in beslag nemen blijft er weinig tot geen ruimte over voor andere illustratoren.
De meeste geïmporteerde magazines in Nederland kosten meer dan de Nederlandse magazines.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten